The Tale Of Despereaux

Assalamualaikum dan salam sejahtera


sebelum aku teruskan dengan tajuk ni, aku just nak bagitau kalau nak join segmen aku, klik SINI
kalau nak masuk dalam bloglist tanpa syarat aku klik SINI



The Tale of Despereaux Poster

cerita ni dah lama dah, cuma aku sempat tengok bila tayang kat tv, bagus tak aku, haha

aku bukan nak cerita pasal Despereaux tapi pasal Roscuro (kalau tak salah aku la).
Despereaux masa dia baby, comel gila

Roscuro, tikus yang baik hatinya

Roscuro ialah tikus yang menyebab kan hari sup dimansuhkan dinegara tu
dia rasa serba salah sangat
dengan bantuan Despereaux, dia cuba nak meminta maaf pada puteri, tetapi puteri itu tidak memaafkan
(kalau korang tengok korang akan faham)
inilah puterinya, Princess Pea yang penuh dengan kerinduan

dan apa jadi pada Roscuro tu, dia rasa sangat-sangat hampa, sebab dia bersalah cuma maafnya tak diterima,
lalu dia ingin membalas dendam, pada puteri tu

--STOP--
kalau nak tau abes, korang tengok la, aku cuma nak buat kesimpulan,
bila seseorang tu rasa terlalu hampa atau teramat sedih
putus asa tu akan datang
disebab kan putus asa, kadang-kadang dia akan melawan arus
dulunya dia baik, dan sekarang maybe dia akan jadi orang yang jahat, sebab apa??
disebab kan harapan dia dah hilang
baginya dia baik atau jahat, sama je, tak de perbezaan pun

so, aku cuma nak tekan kan,
perbuatan meminta maaf itu amat lah dipuji, tetapi, yang paling penting ialah
yang memaafkan

itu sahaja,
terima kasih