Sedarkah Kita

Assalamualaikum dan salam sejahtera

aku terkejut sekejap, rasa sedih yang amat,
korang tahu tak apa jadi kat Syria sekarang,

kalau korang nak tahu dari mula, aku nak korang masuk dalam page ni

SINI

aku tengok penuh kt fb ayat-ayat yang menyampah, sedar tak saudara kita kat sana disembelih, sedar tak,
aku tahu kita tak mampu nak buat apa, tapi ambil tahu sama, ini tidak, buat derk je,
asyik nak bangga kan dengan hubungan bf/gf , cara-cara nak pakai tudung (even orang tahu nak pakai tudung tu cam na, pakai tudung tak wajib yang wajib sebenarnya ialah tutup aurat tu)
macam-macam lagi ,

maaf if ada yg terasa

ya Allah, sedih sangat aku..

sekian, terima kasih,
*sekarang aku hanya harap kan saudara blogger share kan kisah kat sana, biar orang ramai tahu,. celik minda sikit...

bismillahirrahmanirrahim..

Firman Allah SWT:
Mafhumnya: "Dan orang-orang kafir sebahagiannya adalah penolong kepada sebahagianyang lain jika kamu tidak melakukan itu (bertolong-tolong di antara muslim), tentu akan timbul di atas mukabumi ini dan akan berlaku kerosakan yang amat besar". 
(al Anfal: 73)