up


Assalamualaikum dan salam sejahtera
orang lain dah tengok setengah abad tapi aku baru nak tengok, hehe...
nak aku kata kan yang cerita ini amat lah awesome,korang bayang kan aku hampir nangis (tapi still control) sebab mr Fredriksen (xtau betul ke tak ejaannya) nak mencapai impian isterinya yang dah meninggal, ceritanya bermula dari sini


ini zaman dia dan isterinya, Ellie masa masih kecil, mereka berdua suka kan adventure

then, mereka kahwin dan hidup bersama sehingga ke tua, sampai lah suatu masa, Ellie meninggal, Mr. Fredriksen sedar yang impian Ellie masih belum tertunai, iaitu

ke Paradise Falls


ini caranya, dia letak kan banyak belon, untuk terbang kan rumahnya, (dia hampir2 dimasuk kan ke rumah orang2 tua, huhu)


maka bermula lah pengembaraan nya, bersama

Russell (si budak yang gemarkan penggembaraan)

Kevin, si burung pelik
dan

Dug

banyak konflik dalam cerita ni, sama ada dia nak terus kan impian isterinya atau pun berdepan dengan masalah yang bakal dihadapinya

kalau korang nak tahu, macam mana cerita ni berakhir, better korang tengok, tak rugi aku cakap, :)

lastly, yang paling menyentuh hati aku, di dalam album pengembaraan Ellie, tertulis

:')

korang kena la, tengok kalau nak tahu cerita ni, terharu aku tengok,

itu saja dari aku

terima kasih