Itu Longkang Bukan Tong Sampah

10:03:00 PG

Assalamualaikum dan salam sejahtera

berkisar pada tajuk perbincangan kita pada hari ini...
hehe
ok2.serius.

ni aku nak cerita sikit
buang sampah tu memang satu hal
tapi kalau kau amek sampah dari jalan then kau masuk kan dalam longkang
memang bengong namanya

itu longkang, bukan tong sampah
aduh..
kau buang dalam longkang lagi la teruk
abes tersumbat longkang tu
pastu tak kesian plak kau kat makcik pakcik cleaner tu
nak bersih kan apa bagai

pendapat aku, daripada kau buang dalam longkang sampah2 tu,
baik kau senang kan cleaner tu dengan cara biarkan sampah tu kat jalan
ni tidak nak kena sodok plak sampah kat longkang tu, berbongkok-bongkok
ini berdasarkan pengalaman aku semalam
aku nak marah, dah la jenis tak suka terima nasihat
nak buang dalam tong sampah pun malas

amek buang je, tau la jawatan tinggi, tapi tak kemana kalau hormat tak da, dan angkuh untuk menerima nasihat.

sekian

You Might Also Like

3 Pendapat

  1. nak kena ni buang sampah dalam longkang. hehe

    BalasPadam
  2. itula, memang nak kena la tu, huhu

    BalasPadam
  3. samalah dgn jiran eca..mntg2 longkang tu besar.kt situ juga dia buang sampah...grrrr

    BalasPadam

Komen cun-cun tau

Opie Neon. Dikuasakan oleh Blogger.

Pages

Lain-lain Blog

23 Nightmarish Things About Piano Classes That Still Haunt Us Today

14 Annoying Pranks Our Older Siblings Played On Us Just Because They Could