Lecturer ku Bad Mood



Assalamualaikum dan salam sejahtera


pagi ni, aku pelik, pergi kelas lecturer aku tak sampai lagi, selalunya, dia akan sampai dulu
then, 15 minit baru dia masuk
diam je, lecturer lelaki, ingat kan aku pada ayah

dia kata dia minta maaf kalau hari ni, mood dia tak baik
kitorang wonder gak la, kenapa?
rupa-rupanya sebab parking tak da,
kiranya jauh gak la dia parking keta dia

salah sapa?

aku salahkan student yang ada keta
korang nak marah, marah la..
bukan apa, korang bawa keta, tak kisah la
tapi pandai-pandai la parking
ini tak, parking lecturer pun kau nak rembat

perkara paling menyampah sekali, bila satu keta tu sorang je manusia dalam tu
apa salahnya kau share keta
tak belajar pasal alam sekitar langsung
belajar tinggi-tinggi
bodohnya bertingkat-tingkat *bak kata jurulatih aku

aku pun bengang gak,
ini bukan semua, segelintir je,
yang pejalan kaki nak melintas, tapi tak diberi jalan, menderu-deru je
kau tu naik keta, bertimbang rasa la sikit
tambah-tambah kalau tetiba ujan, pejalan kaki ni memang basah kuyup la
nak menunggu bila la bole melintas

membebel plak aku, di hari jumaat ni
ini gara-gara manusia yang buat lecturer aku bad mood
aigoo