Wang dan Sayang

12:46:00 PTG

Assalamualaikum dan salam sejahtera

kadang-kadang aku rasa jeles yang amat tengok kawan-kawab aku yang mak bapak dia kaya
ye la, nak beli apa2, amek ja, aku pulak kena berkira-kira

nak beli baju pun kena survey harga
aku tengok kawan aku main taram ja beli,
tshirt kosong harga seratus pun dia ambik ja
dalam hati aku, untung jadi orang kaya

tapi, bila aku muhasabah diri aku balik
biarla tak kaya duit asalkan kaya dengan kasih sayang
parents aku tak la memewahkan aku dengan duit walaupun berduit
tapi parents aku memewahkan kami adik beradik dengan kasih sayang

Add caption

alhamdulillah aku dapat parents yang penyayang
aku dengar cerita dari kawan-kawan aku yang kaya lagi la sedih,
mak bapak diorang bagi duit tapi kasih sayang tu tiada

so, macam mana anak-anak nak jadi manusia yang penyayang
kalau di rumah dia tidak diajar dengan nilai kasih sayang



so moral nya
bersyukur lah dengan apa yang ada

insha Allah bahagia :)


You Might Also Like

1 Pendapat

  1. tul2..
    terasa begitu juga selalunya.
    bila tengok kawan-kawan ada benda/baju/kasut ke yang baru, terdetik..
    bestnya kalau jadi mereka, semua boleh beli..

    tapi tu la, rezeki masing-masing lain ukurannya. kurang dari wang riggit tapi DIA lebihkan pada kasih sayang.
    :)

    BalasPadam

Komen cun-cun tau

Opie Neon. Dikuasakan oleh Blogger.

Pages

Lain-lain Blog

Cara Hasilkan Mashed Potatoes Yang Gebu Dan 'Creamy'

Cara Paling Senang Dan Cepat Untuk Buat Cheesy Wedges Sendiri