Buku Untuk Anak Kecil (1)


Assalamualaikum dan salam sejahtera

Kan aku dah kata aku akan post lagi, hehe
Hari ni aku nak share ngan korang2 semua pasal satu buku yang memang teramat sesuai ngan anak-anak kecil yang beru nak membesar
aku tahu ramai pembaca aku dari golongan ibubapa yang boleh aku panggil kakak dan abang
so, kepada kakak2 dan abang2 sekalian yang mempunyai anak
juga kepada sekalian bloggers yang ada anak sedara or adik-adik
kalian boleh menghadiahkan buku ni kepada anak kecil
tajuk buku ini ialah 

Goodnight Stories from the Quran
by Saniyasnain Khan

insha Allah korang akan berpuas hati,
kisah-kisah dalam ni memang sesuai sangat nak didendangkan kepada anak-anak sebelum diorang tidur
ye la lebih baik dari didendangkan bebudak tu dengan cerita-cerita mat saleh 

dalam buku ni ada 33 kisah, antaranya ialah
1.      How Allah created the universe (surah al-Baqarah)
2.      The Father of Humankind (Surah al-Baqarah and surah Sad)
3.      The Gentle Brother  (surah al-Ma’idah)
4.      Allah’s Best Friend (surah al-An’am and surah Maryam)
And so on…
gambar pun menarik

kulit keras


Ha, tak rasa teruja kah?
Buku ni kalau tak silap aku, akak aku beli kat MPH
Penulis nya ialah penulis dari India (kalau tak silap aku)
Aku promote ni actually aku dah baca pun, English dia simple, so, kalo kita tak paham, tengok kamus ja, insha Allah paham.