Perlu Ke Basuh Telur Ayam?

8:16:00 PTG

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Korang sebelum guna telur dalam masakan, basuh dulu tak?
Kalau basuh, bagus. 

Yang tak basuh ni, kenapa ya?
Untuk pengetahuan, kulit telur ayam ada najis tau. Sebab tu kena basuh, walaupun korang pecah kan telur tu elok, tapi mesti ada meleleh jugak kan..eeiii..

Ada bacteria pada najis ayam, kalau tak silap aku. So, hati-hati la. Kang sakit perut la. Kalau setakat cirit tu boleh la, walaupun tersiksa. Tapi kalau melibatkan kematian? Malang tak berbau. Sebab tu kena cegah dulu. Betul tak?

Tak susah kan nak basuh telur ayam?
Belajar jadi bersih sikit okay 

You Might Also Like

0 Pendapat

Komen cun-cun tau

Opie Neon. Dikuasakan oleh Blogger.

Pages

Lain-lain Blog

[VIDEO] Menjerit Sambil Lempar Barang – Ini Reaksi Zizan Bila Nampak Lembaga

Bakal Menyambut Zuriat Pertama? 5 Topik Hangat Para Ibu Ini Pasti Buat Anda Dilema!