First Time Kerja Part Time

Assalamualaikum dan salam sejahtera

alhamdulillah, semalam aku first time kerja part time kot
haha, tak sangka aku

selama ni mana nya pernah aku kerja part time.
kerja pun tak pernah kot, awww

ok2, berbalik pada tajuk
nak kata penat, tak penat pun. sebab aku jadi waiter yang serve makanan pada VIP
nama pun freshie kan, tobat aku tak tau menda
kena marah je kerja
tapi takpe, proses belajar kan

jadi waiter ni kena kuat dari fizikal ngan mental

sebab apa aku kata macam tu?

kalau dari segi fizikal,
before waiters nak serve makanan dekat tetamu, korang ingat diorang duduk rehat2 ke
kena pegang pinggan,
senior aku cakap, dia pernah pegang pinggan selama satu jam
kau bayang kan, aku pegang pinggan tu, tak sampai setengah jam, dah lembik lutut (pinggan tu berat gila)
itu fizikal nya

dari segi mental,
kau penat2 kena tatang pinggan tu,
konfirm2 muka tu sebijik macam tempoyak kan
tapi kitorang punya leader, (before nak masuk, dia kena buka pintu) dia akan cakap
''okay adik, senyum2"
dan aku tengok semua waiters senyum, dan nampak excited

okay la,
itu je yang dapat aku cerita,
terima kasih, sebab membaca rapuan ku ini

ada ke yang pernah kerja part time?
nak kongsi tak?
komen je kat bawah ni :)

hehe. sekian terima kasih ;)