Men'Jeles' je Kau Tau kan?

Assalamualaikum dan salam sejahtera

haha, punya la lama aku tak update, (lama ke, tipu2)
hari ni aku nak tulis la pasal kehidupan aku yang penuh dengan 'keceriaan' dan warna warni seperti bubur caca tu

gileeeeer!!! meleleh air liur aku ni,
ni yg buat aku homesick ni...huuu


aku dari start dok kat UiTM ni, penuh ngan manusia yang hipokrit tahap dewa (perumpamaan pelik dari sorang member aku)

depan orang bukan main lagi, baik nak mampus, tapi belakang kutuk bagai nak rak
tambah-tambah aku yang baik hati ni
lagi la, men'jeles' tak sudah

ntah la ape ke boring nye hidup manusia tu,
dah tak da kerja lain kot agaknya

rasa-rasanya kalau simpan dengki kat orang, boleh gembira tak?
takdanya boleh gembira,  aku dulu pun ada gak dengki kat orang, tapi bila aku rasa lagi sengsara asyik dok memikirkan orang ni lebih baik dari aku,
aku pun stop la benda bodoh tu, aku rasa lebih baik aku jadi diri aku sendiri
aku akan buat yang termampu aku,
bersaing itu perlu tapi jangan sampai kita salah kan takdir
kadang-kadang Allah nak hold dulu rezeki kita, tapi disebab kan kita rasa kita patut dapat lebih, so, kita tak bersyukur dan nak marah-marah
padahal, Allah akan bagi jugak suatu hari nanti
kalau Allah tak bagi kat dunia, Allah bagi kat akhirat, aku rasa itu lagi bagus, betul tak ?


tapi nak buat macam mana, zaman sekarang penuh dengan manusia yang sakit jiwanya
sebabnya adalah kurangnya 'penanaman' benih baik dalam hati tu
selain nasihat orang sebenarnya aku pun nak menyedar kan diri aku yang asyik lalai je

dah la, taip banyak-banyak ni, korang nak baca ke?
haha, sekian sahaja
terima kasih ;)