Jangan Ambil Masa Orang Lain

Assalamualaikum dan salam sejahtera



Korang perasan tak, korang pernah ambil masa orang lain? Contohnya kau ambil masa mak kau, orang bawahan kau dan boleh la aku simpulkan kau ambil masa orang yang lemah dari kau.

Ambil masa mak kau tu macam kau makan tapi kau biar pinggan dalam sinki, kau tak basuh, mak kau yang basuh. Kau tau tak yang kau dah ambil masa dia. Apa kata kau buat sendiri kerja yang melibatkan diri kau. Kau makan , kau basuh la.
Kau ingat mak kau tu siapa? Kuli kau?

Manusia ni memang bersifat mementingkan diri ke? Allah jadikan kau di atas, dan kau menindas di bawah, contohnya kau suami, kau tindas isteri kau. Kau mertua, kau tindas menantu kau yang jenis pendiam. Kau menantu, kau tindas mak mertua yang baik dengan kau.
Banyak lagi la contoh , tapi nak taip panjang-panjang malas, bukan setakat aku yang malas menaip,korang pun malas membaca kan? haha

Bila kita di atas, ingat lah pengorbanan orang yang dibawah. Kau siapa tanpa mak kau? Kau siapa tanpa anak kau? Kau siapa tanpa isteri kau? Kau siapa tanpa suami kau? Semua memerlukan, jangan ambil masa orang, cuba kita buat kerja kita sendiri, setiap manusia diberi pinjaman masa, tetapi yang kesiannya ada manusia yang di ambil masanya oleh orang lain..


Sekian, adios.