My Tutor Friend

Assalamualaikum dan salam sejahtera

*pernah dengar tak tajuk kat atas (betul ke tak tajuknya, hehe)

Sengaja aku dengan tak tahu malunya, ingin berkongsi dengan korang semua.
Sekarang aku dah jadi tutor, mengajar Matematik Tambahan.
Mujur aku ingat, tapi sikit-sikit je, aku buat konsep berbincang, sebabnya aku bukan la seorang guru
untuk mengajar.


Kerjanya memang tak guna fizikal, tapi guna mental.
Agak mencabar jugak. Asyik lapar je, so boleh dikata kan berat aku mendadak dan mencanak naik.

Okay, berbalik pada tujuan asal aku,
sebenarnya aku nak berkongsi, if korang nak jadi tutor kena buat preparation
sebagai contoh, nota. Kena lengkap.
Kalau tidak macam mana nak berbincang.
Selain dari tu, kena study. Yela, kita dah ambil upah, so, memang kena buat yang terbaik.
Jangan sampai anak murid pulak yang mengajar, hehe

Mental pun kena prepare, sebab waktu korang berdiskas tu, anak murid mesti akan tanya soalan
yang tak terlintas dek akal.
Aku sampai terkaku, sebab tak boleh jawab.
haha

Sekarang dah nak masuk 3 bulan, so aku rasa, insha Allah 75% aku bersedia setiap kali berbincang
okay lah, sampai situ saja,
Kalau korang nak share jangan malu-malu kucing nak komen

adios amigos.