Tanam Pokok Getah

Assalamualaikum dan salam sejahtera

haa jangan ketawa pulak
aku serius..tengok muka aku ni. haa..serius kan?
Untuk ibubapa yang anak masih kecil dan punya tanah..sangat baik kalau korang tanam pokok getah.
insha Allah..bila anak korang dah besar boleh la dia menoreh.

Jangan kata aku mendoakan anak-anak jadi penoreh getah. (tapi okay apa, penoreh getah kaya kot) Korang kena ingat..kerja sekarang makin susah nak cari. lagi senang kalau kerja sendiri.

Korang sendiri pun tau kan trend kat Malaysia ni, bersara umur berapa? setiap tahun graduan keluar dari institusi berapa? bukan seratus orang ye. Cuba buat statistik sikit.
So, graduan yang keluar tu nak kerja celah ketiak sapa?
Termasuk la manusia macam aku ni.

Stress aku, barang makin naik. tarif elektrik pun makin naik kan? Tapi kerja pun tak da. Aku nak bayar guna apa? Taik mata?

So, kesimpulannya..
mak bapak boleh start menanam pokok getah. Mana tau, anak boleh jadi tauke getah.

Sekian, adios amigos.